onsdag 10 juli 2019

Klädråd för olika kroppsformer

För att skapa balans i din klädsel bör du ha lite enkla enfärgade plagg upptill medan du kan använda mönstrade kjolar nedtill. Byxor med detaljer fungerar också bra. Du får gärna dra uppmärksamheten neråt en aning för att balansera din breda överdel mot dina smala höfter och ben. Kommer göra klädtips för olika kroppsformer nu, varje dag.


Eftersom att det är rätt långt inlägg för olika tips osv, men jag börjar med tips för er som är smalare upptill och bredare nertill Du är överlag smalare upptill än nedtill.

För att ta reda på vilken figur man har behöver man kunna måtta. Det visar jag i inlägget här. En viktig sak att komma ihåg är att kläder skapar olika illusioner. Så jag har ändå rätt bra koll på detta för jag har lärt mig en hel del.


Och det är ju såklart olika för olika personer, eftersom vi ser olika ut och har olika kroppsformer. Scrolla ner för att ta reda på om fler kroppsformer och hitta ditt! Den här är också ganska fascinerande och vackert att titta på.


Sked kroppsform eller päronkroppsform kännetecknas av stora höfter som är större än resten av kroppen.

Detta skapar en fin form som liknar nummer 8. Håll sedan upp plaggen mot ansiktet. Men denna kroppsform är den kroppsform som är mest eftertraktad bland modeskaparna och återfinns ofta hos modeller, då deras breda axlar är perfekta hängare för deras kläder. För att skapa lite mer feminina former, bör man som en stut inte vara rädd för att ha skräddarsydda kläder som skapar en illusion av en mera kurvig figur.


Jag tänkte börja med att ta upp det här med olika kroppsformer. Vi alla människor ser olika ut. När det gäller kroppsformer brukar man tänka att man delar in oss i någon av de fyra olika kategorierna som man kallar baguette, äpple, päron och timglas.


Självklart kan man också vara lite utav en blandning mellan två stycken. Att äta tillräckligt för att bygga mer volym krävs! Basövningar för både underkroppen men även överkroppen.


Hur våra kroppar ser ut och hur de påverkas av träning och kost är alltså olika. Bra träning för dig: För att behålla proportionerna behövs en allsidig styrketräning som involverar musklerna från topp till tå. Välj även andra träningsformer som involverar hela kroppen, såsom olika pass på gym eller träning på crosstrainer.


Satsa dessutom på högintensiv träning för att hålla konditionen på en bra nivå. Så sant som det är, så ser vi alla olika ut i kroppen och är därför i behov av olika modeller och storlekar för bästa passform och bekvämlighet. Abecitas underkläder tillverkas för att passa alla typer av kroppsformer och tar hänsyn till variation på både byst och rumpa.


Du som följt oss ett tag vet att vi jobbar utifrån två olika kroppsformer , den kurviga med en markerad midja och den raka med en obefintlig midja.

Hej jag har bara några funderingar. De olika somatyperna (ektomorf, mesomorf och endomorf) är inget “ultimat fakta” och bör tas med en nypa salt. Jag skriver om det för att du ska få en bättre bild om hur alla är olika och hur du kan lösa vissa problem. Kom också ihåg att du antagligen inte är 1 endomorf, utan mer utav en blandning mellan olika kroppstyper.


Timglas, planka, päron eller äpple - här guidar vi dig till plagg som gör dig snyggast på stranden. Det är nu i början av säsongen som. Idag har jag finbyxor, kinaskjorta, kimono, kängor och hatt.


Jag blev inspirerad av mina kompisar som läser textil. För ett år sedan började jag med hatt. Den här hatten har jag pimpat med påfågelfjädrar.


Jag har fem olika hattar och bär dem alltid. Eftersom det finns olika kroppsformer så är det bra att lite känna till vilken kroppsform man själv har. Välkommen till OLIKA !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg