måndag 8 juli 2019

Klara uppkörningen på andra försöket

Auktoriserad återförsäljare av skönhetsmärken. Stort utbud av populära skönhetsmärken inom smink, hudvår parfym och hårvård. Upptäck härliga parfymer online. Du ska övningsköra med dig själv i två år innan prövotiden går ut.


Jag klarade teori och uppkärning till B-körkort på första försöket , och Apå andra försöket på både teori och uppkörning.

Så nog går det alltid! Ingen av gångerna hade jag alla rätt på körskolans teoritester, men på B-teorin fick jag ändå cirka rätt över gränsen till godkänt. Under uppkörningen gäller det att ha bra fordonskännedom, ha koll på trafikregler, kunna samspela med sina medtrafikanter samt sträva efter att köra miljövänligt men alltid prioritera trafiksäkerheten först.


Nedanför har jag gjort en lista på saker man bör kunna när man ska köra upp. Om du kuggar så skyll inte det på en tjurig inspektör. Tag istället till dig vad inspektören har att säga och försök bättra dig till nästa gång. Att skylla sina misstag på andra lär man sig inget av.


Om du kör på trafikskola på orten där du ska köra upp så vet de ibland var man skulle kunna få köra under en uppkörning.

Det visade sig att procent av dem som inte hade någon utbildning klarade uppkörningen på första försöket , jämfört med procent bland dem som gått ut grundskolan och procent av dem som gått klart gymnasiet. Av personer med en kandidatexamen var det procent som fick sitt körkort på första försöket. Om uppkörningen är bokad genom en trafikskola kör du vanligtvis upp med trafikskolans bil.


Trafikverket kallas lite skämtsamt för ”Sveriges största trafikskola”. Boka inte en uppkörning om du inte är 1 på att du kan klara den. Många bokar uppkörning för att få reda på vad dom behöver öva mer på.


Tricket är att vara självsäker och inte bara hoppas att man klarar det. Klarade allt på första försöket. Kommer man in med den inställningen så klarar man inget. I undersökningen har 1. Enligt undersökningen klarade procent av de utan utbildning uppkörningen på första försöket , jämfört med procent av de som gått ut gymnasiet, skriver brittiska Metro.


Ny statistik visar på vilka ställen flest klarar över hur många som klarade uppkörningen på att klara provet på första försöket ,. Många som skriver teoriprovet misslyckas inte på grund av att de har bristande kunskaper, utan på grund av att de inte klarar av du först valt vara korrekt. Ditt förstahandsval för lyxig makeup och hudvård. Alltid fri frakt inom Sverige.


Eleven is beauty – allt inom skönhet. Din shoppingupplevelse är vår passion!

Det är stora skillnader i hur många som klarar uppkörningen för körkort runt om i landet. Bästa eleverna finns i Örnsköldsvik. Det ser ut så på vissa orter.


Kanske tänker man att man kommer att klara det ändå. Bland de som anmält sig privat klarar bara procent uppkörningen på första försöket. Teorin tog jag på första försöket , inga problem.


Uppkörningen tog jag däremot på tredje försöket , första gången skulle jag inte ha körkort helt enkelt, andra gången var det en sur gubbe som bara ville sätta dit mig och tredje gången så fick jag en perfekt kontrollant och allt gick som smort. Detta är en forumtråd från Garaget. This video is unavailable. Jag har köpt fullt medlemskap på korkort.


När det gäller uppkörningen så är samma siffra där – i genomsnitt klarar man det på andra försöket. Thomas Fahlander på Transportstyrelsen menar att det är en attitydförändring som har skett de senaste åren vilket har lett till den negativa utvecklingen. Jag ser det som en samhällsutveckling. PS: jag har en kompis som tog uppkörningen på andra försöket , han tog det på en intensivkurs, han skulle inte ha vart så snål!


För idag så är han en riktig trafikfara, kan väl inte räkna upp hur många ggr som han har krockat eller vart på väg att göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg