onsdag 15 mars 2017

Annika falkengrens pappa

Annika Falkengren på skolbänken. Men jag är inte redo att prata flytande. Men det kommer, säger hon till Finews. Hon är vd för en av storbankerna.


Det finns alltid kritik och självklart kan jag förstå att det är väldigt mycket pengar, det kan jag förstå, säger hon. Jag har en dotter som är tolv. Hon har bara haft en mamma som varit vd hela livet. Helena Nilsson, svensk ambassadör i Algeriet, fick dottern Olivia när hon var 46.


Marita Ulvskog, Socialdemokraternas partisekreterare, fick dottern Elin då hon var 43. Elisabeth,Frerot-Södergren, journalist på TV var när hon fick sin dotter Emelie. I juni födde hon sitt första barn, lilla Louise, i dag sex månader. Hon var mammaledig i tre månader. Nu är maken Ulf Falkengren pappaledig.


Annika falkengrens pappa

I programmet pratar hon bland annat om hur det var att fortsätta sin karriär samtidigt som hon var nybliven mamma. När jag blev vd så hade jag min baby på armen, och så var min man föräldraledig. Det har alltid funnits hundar i hennes liv och redan som barn följde hon med sin familj till hundklubben för att titta på när pappa gick på kurs med Groenendealen Nalle. När jag var liten och började lära mig gå köpte pappa ett nytt ovalt bord för att jag inte skulle slå huvudet i den vassa kanten på det fyrkantiga bord de hade. Det är evolution, inte revolution som gäller framåt, säger hon till Di.


Samtidigt hoppas hon ha kunnat inspirera under åren genom att vara ”en vanlig tjej” som har jobbat hårt. Styrelsen påbörjar nu en process för att rekrytera en ny vd. Skrev insiderförteckning för sent. I slutet av samma månad fick ytterligare två medarbetare reda på diskussionen. Den januari kallade Marcus Wallenberg till ett extra styrelsemöte, som hölls den 15.


Annika falkengrens pappa

I Cancerpodden berättar hon om sorgen efter honom och om sin egna oro för sjukdomen. Jag blev så räd och jag hann tänka alla tankar, säger hon i podcasten. Lägg till telefonnummer. SEB-chefen lyckades pruta ner priset på sitt nya Djursholms-hem. Han meddelade också att hon kommer att arbeta kvar tills dess en ersättare har utsetts, dock längst till den juli senare i år.


Kapten Efraim Långstrump, Pippis pappa , sjökapten på fartyget Hoppetossa, och negerkung på den fiktiva Kurrekurreduttön i Söderhavet och Pippis stora idol. Pippi presenterar honom som min pappa , fordom havets skräck, numera negerkung, Efraim Långstrump. Hon sa: ’Det måste du väl förstå, nog kan du hitta tio miljoner att spara. Då tvingas man bli kreativ.


Hon lyckades med det”, säger en före detta chef. Enligt tidningen ifrågasätter nu bankens större institutionella ägare om Falkengren kommer att ha tid att sköta sitt uppdrag med tanke på de senaste årens skandaler för biljätten, och nu senast Dieselgate. For twelve years you were head of the major Swedish bank SEB, were elected European Banker of the Year and were among the ten most powerful female executives worldwide.


Unsubscribe from svdtv?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg