torsdag 9 mars 2017

Hyllningstal till syster

Hyllningstal till syster

Färdigskrivna tal av proffesionella talskrivare. Då finns bröllopstal , en jättebra sida med tips till bröllopstal. Avslutat detta inlägg med att lägga upp mitt tal jag skrev till tvillingsyster för ganska precis år sedan.


Mycket har hänt sedan dess och när det är dags att läsa det igen behöva som sagt en del justeringar och tillägg. Kära syster , bästa vän. Din enda syster gifter sig och du vill hålla ett uppskattande och kärleksfullt tal till henne och hennes nyblivne man. Som systrar står ni varandra nära och känner varandra väl. Ni har sett varandra genomgå flera stadier i livet och inneha många olika roller, och nu ska du även få se din syster i rollen som äkta maka.


Började typ storböla när jag läste detta. För kände precis att det var min relation mellan min syster och mig du beskrev. Fast jag är storasyster. Vilket gör att, det där du skrev om att växa upp för tidigt blir ännu tydligare.


Jag har varit lite orolig inför duggan på fredag. Pluggat mellan 8-varje dag men ändå inte riktigt känt att jag besitter all den kunskap jag vill, vilket fått mig att känna mig lite otillräcklig. Sedan smsar min syster idag och berättar att hon skrivit ett hyllningstal till mig. Välkommen till amelia.


Låna läst och älskad – amelia känner den svenska kvinnan, bättre än någon annan. Hon som vill hinna allt, ha koll på trender och nyheter inom hälsa, skönhet, sex, relationer och karriär. Som vill bli inspirerad till en enklare vardag och roligare ledighet. Premium Loading. Skip trial month free.


Hyllningstal till syster

Hyllningtal till syster. Till min älskade lillasyster” – Kloka råd från ett äldre syskon ” Till världens bästa syster. Upp med händerna, bruden! Ringen är i fokus på ett lättsamt och humoristiskt sätt! Vad gör man inte för sin syster ? Tal till en fantastisk brud från en syster som inte brukar hålla tal.


Talet är ämnat att hållas av en syster vid begravningen av en annan syster. De båda har vuxit upp tillsammans och delat både glädje och sorg. De har i livet haft en relation som innehållit mycket humor och glädje, men de har också haft konflikter. När jag skulle hålla tal på min systers bröllop letade jag massa fakta på massa ställen och det gjorde mig faktiskt lugnare. Minns ett citat jag läste där det stod typ var inte för nervös för vad du ska säga eller hur, bara det faktum att du rest dig upp och försöker gör att festen blir roligare och mer personlig.


Jag tycker att du ska ställa en retorisk fråga: ”varför håller jag nu ett hyllningstal till Albert Einstein? Jo det gör jag därför att…”Och sen säger du tre saker som gör att du vill hylla honom. Jag undrar också varför du valde Einstein och det gör säkert andra som lyssnar.


Fick en skoluppgift i svenskan för ett tag sedan, jag skulle hålla något form av tal. Jag valde helt enkelt att göra ett hyllningstal till min storasyster. Jag skall göra mitt bästa för att uttrycka mig muntligt, även om mitt bästa ändå är hästlängder från vad mina känslor egentligen säger mig. En av anledningarna till att hon inte tjatar är för att vi är mer som ett team. Vi gör saker tillsammans, men framför allt trivs vi tillsammans.


Min mamma har aldrig använt traditionellt tjat för att få oss att hjälpa till , istället har hon använt och använder kreativa idéer. Hade en skoluppgift att antagligen framföra ett argumenterade tal eller ett hyllningstal. Jag valde att hylla en person som stått mig väldigt nära hela mitt liv, med andra ord min bästa vän.


Fick respons om att de var ett väldigt fint tal som jag borde läsa upp för denna person. Idag var det sista gången på retoriken och ett hyllningstal skulle hållas. Och vi gjorde det med släckta lampor med solljuset som ända ljuskälla. Jag höll ett hyllningstal till mamma. Hoppas jag får det i kursen nu med.


Har ju fått det på alla tal hittils. Såhär skrev jag till min mamma:. Ok, detta är en hyllning till alla fantastiska mormödrar därute, jag är övertygad om att ni finns!


Då jag var liten, var min mamma hemma med mig och min lillebror. Hon lagade all vår mat, städade efter oss, och ääälskade att ta tupplurar med oss! På en års fest (tror jag) var det två stycken som höll ett tal och ahde en gosispåsemed blandat godis till hjälp. De sa något om att personen var som en påse blandat godis med en massa olika bra sidor (formuleringen var någon helt annan men det var liksom grejen med det hela iaf!). Mel: Povel Ramel: ”Jag diggar dej” Åtta år tror jag visst att vi va, min syster Eva, Du och ja, när vi blev skolkamrater, en da.


Hyllningstal till syster

Vi diggade Dej Vi diggade Dej Vi digg digg diggade Dej Vi gillade Dej förstås. Du blev ju inte bara, en solstråle för oss FORTS. Till farmor Lisa, 7 år från barnbarnen Mel: Djungelboken, Ja vill va.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg