söndag 12 november 2017

Roliga tips för ett lyckat äktenskap

Upprepa det för dig själv gång på gång innan du ens funderar på att gifta dig. Få par tar sig tid att ta in det innan de säger ja till varandra men det här är det viktigaste för att det ska bli bra, menar Karl Pillemer. Jag läste dem för min syster och svåger och det blev väldigt lyckat. Alla var snabba med att gratulera min man - förstår ej varför Ha middagen färdig.


Planera ingredienserna redan kvällen före så att du är säker på att rätten blir lyckad och att allt blir klart i tid tills din man kommer hem.

Se äktenskapet som en gård där bonden varje dag skall så för att kunna skörda. Stå ut med varandras mindre smickrande sidor. Tänk på att din partner står ut med alla dina sidor så du bör kanske se mellan fingrarna när det gäller vissa saker. När par i lyckliga äktenskap intervjuades kom det fram att de lärt sig att kommunicera rättvist, öppet, ärligt och ofta. Ställ dig därför frågan om du och din partner har lätt att diskutera med varandra, innan ni börjar skicka ut bröllopsinbjudningar.


Det är också viktigt att ha ett långt och lyckligt liv tillsammans med din make. Om du berättar vad du längtar efter, i stället för att ställa krav, känner din partner sig mindre kritiserad och det är lättare att få en dialog.

Glöm inte sex – och närhet. Sex är ett kitt, ett utbyte som ger samhörighet, men annan närhet är också viktig! Det finns ett sätt att föra över pengar som går ännu snabbare än internetbank: äktenskap. Jag har haft otur med båda mina fruar. Den första lämnade mig men det gjorde inte den andra.


Häromdan blev jag och Henkke stannade på gatan av en bride-to-be som lite generat frågade av oss ifall vi hade några tips för ett långt och lyckligt äktenskap. Tjaa, började jag, vi har ju inte varit gifta så länge men. Försökte fundera vad det är som gör vårt äktenskap bra. Letar efter roliga citat om kärlek, bröllop mm att ha i festhäftet.


Inte som barn sagt det har jag redan utan jag vill ha andra. För att ett äktenskap ska bli riktigt lyckligt måste mannen vara döv och kvinnan stum? Ska det vara en känsla – rörande eller roligt ? Det kan även vara en mening eller citat.


Undvik “det kommer gå åt helvete” talet Det vill säga att ett äktenskap kommer vara svårt och att dom kommer få kämpa sig igenom det. Undvik att dricka för mycket innan talet Det är få som pratar bättre när man är packad.

Men se i så fall till att det blir en rolig tillställning för både stora och små. Här är tipsen ni inte kan vara utan. För att underlätta för er båda ska jag nu i all välmening ge er. Eftersom vårt bröllop i Italien blev så himla lyckat på alla alla sätt så tänkte jag delge mig av lite tips som förhoppningvis gör att ditt eget bröllop blir lika lyckat. Ett roligt , ironiskt och.


Joey Adams Hemligheten med ett lyckligt äktenskap är att makarna inte har hemligheter för varandra. Tar tid att prata regelbundet är ett annat bra tips på hur man har ett lyckat äktenskap. Inget lag kan bli framgångsrik om en medlem av laget inte vet vad den andra tänker eller gör. Kommunikation i ett äktenskap innebär att vi talar om allt från hur du känner att något är hur mycket pengar banken.


Hur man har ett lyckat äktenskap ? Diskussion till varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg