fredag 16 december 2016

Hur får man nya vänner

Man kan skaffa nya vänner om man går på konserter, där man lär känna nya personer som gillar samma sak som en själv. Man kan börja på en sport så får man nya träningskompisar. När man blir äldre kan det vara svårare att skaffa nya vänner. Man träffar inte automatiskt nya personer i en skola eller i fotbollslaget. Så hur gör man för att skaffa vänner i vuxen ålder?


Här är elva grymma tips på hur man får nya vänner , enligt forskning!

Den frågar ställer sig många. Att skaffa nya vänner som liten är däremot enkelt. Allt du behöver göra är att fråga om någon vill följa med och leka.


Som vuxna har vi istället format oss ett liv med vanor, intressen och erfarenheter. Tidskrävande att hitta vänner när man har asperger eller autism. Det som kan vara bra att känna till är att det alltid kan ta tid att träffa nya vänner. De allra flesta vuxna, även de som inte har funktionsvariationer, brukar uppleva att det är betydligt svårare att hitta nya vänner som vuxen jämfört med hur det var som barn.


Jag har lärt mig angående att skaffa vänner i ny stad att man måste svälja ganska mycket stolthet.

Om man bott länge på en plats – kanske hela livet – har man blivit bortskämd med att bara få kompisar utan ansträngning. De kanske råkade bo i huset bredvi gå i samma skola, vara en kompis kompis eller vara familjebekanta. Brukade få flera varje dag förut. Vill bli vän med mina vänner vänner , men är knappast med mina vänner så. Jag kanske låter lite ytligt nu, men det är sanningen, jag vill inte ha tråkiga vänner.


Kan någon säga hur man skaffar nya. Jag märker hur svårt det är som singelkvinna utan barn att hålla kontakt med familjebyggande gamla vänner. Och nya vänner lyser med sin frånvaro eftersom de prioriterar familj, hus, släktingar och gamla vänner.


Det får mig att känna mig utanför samtidigt som jag inte ser andras liv som mer optimala än mitt eget. Det har aldrig varit lättare att träffa människor. Du kommer snart att upptäcka att många andra i ditt område letar efter den som är special precis som du är.


Nu är detta så klart grovt generaliserande, men det är ju trots allt så man får fram essensen i ett ämne. Men låt oss nu inte fastna på det här med dina tidigare vänner. Här är tips på hur du kan träffa nya vänner ! Tacka ja till ALLA inbjudningar. Det här tipset för tankarna till den halvroliga filmen ”Yes Man ” med Jim. Du ska börja ett nytt jobb eller ny utbildning, bo på ett nytt ställe och du känner kanske ingen alls.


Vi ger dig de bästa tipsen på hur du får nya vänner när du flyttar till en ny stad.

Att få vara en god vän är också viktigt, det får oss att gå bortom oss själva, sätta någon annan först och därmed bli bättre människor, säger Camilla. Människan behöver bli tagen i bruk. Om man inte har några vänner och känner sig ensam väcks sorg, saknad och en känsla av utanförskap. Vi känner alla någon gång behovet av att träffa nya vänner.


Flytt till ny sta singel när alla andra är i en relation, först i kompisgänget att få barn – anledningarna kan vara många. GoFrendly är appen för dig som vill hitta nya vänner. Hur får man nya vänner ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg