onsdag 1 mars 2017

Att älska någon som inte älskar tillbaka

Att älska någon som inte älskar dig tillbaka är extremt smärtsamt, men det är ännu mer smärtsamt att sluta älska dig själv för någon som inte förtjänar dig. Var stark och vis, och kom alltid ihåg att du endast bör älska det som är värt att älska. Men sedan en dag insåg jag att jag älskade det som varit, det vi hade och att han någonstans blivit någon jag alltid kommer att älska men inte längre var djupt kär i. Idag år senare är jag också lyckligt gift.


Mitt råd: låt det ta den tid det tar men tillåt dig att gå vidare när den tiden kommer. Fan vad jobbigt det är att älska någon som inte älskar en tillbaka.

Känslar av att kämpa själv och att det känns som att kämpa mot världen undergång, alltså det spelar ingen roll vad man gör. Man känner sig så usel och betydelselös. Men sedan, efter mycket funderande fram och tillbaka , insåg jag att det var bättre att det blev som det blev. För när jag tänker på det, var det sista jag ville ha att någon skulle älska mig för att han tyckte synd om mig.


Jag ville inte att någon skulle älska mig bara för att jag älskade honom. När du älskar någon som inte älskar dig tillbaka , leder det till två saker: smärta och mer smärta. Men varje kärlek är en lektion att lära. Den huvudsakliga anledningen är att när du älskar någon påminner du personen konstant om hur fantastisk han eller hon är.


För någon som inte älskar sig själv är sådana komplimanger svåra att acceptera.

Men med en av mina tidigare pojkvänner var det jag som inte sa det tillbaka. Han sa att han älskade mig väldigt tidigt, vi hade bara kännt varandra några veckor, precis börjat dejta och var inte tillsammans. Så jag svarade att jag tyckte om honom väldigt mycket, men inte kunde säga att jag älskade honom.


Hur att sluta älska någon som inte älskar dig tillbaka Obesvarad kärlek kan vara en svår upplevelse för alla. Du kanske vet logiskt att andre inte älskar dig tillbaka , men du kanske inte att omedelbart stänga av dina känslor. I stället för att fixa på det så kallade kärleken i ditt liv och jaga efter någon som kan vara kär i någon annan, häll all energi i mer värdefulla saker. Det är jobbigt att på något sätt få känslor för någon som inte känner detsamma för en. När man får alla de falska förhoppningarna som alla bara rinner ut i sanden.


När man ser personen och de pirrar i magen, när man kollar upp och inte kan sluta le. Att älska varandra men inte fungera ihop. Att förälska sig med någon som inte älskar sig själv kan vara väldigt svårt. Jag och min sambo älskar varandra men bråkar jämt. Minsta diskussion slutar med att vi nästan gör slut.


Vi säger de saker som gör mest ont, skriker (jag) hotar om att gå (ibland gå o sen komma tillbaka ). Nostalgi må vara normalt, men det är inte en anledning att springa tillbaka till en person som inte finns där längre. I takt med att dagarna går kommer du kunna närma dig situationen med återhållsamhet. Om det inte sker, om du istället för att känna mer frid upplever desperation, är det dags att tänka om.


Du är bara besatt och det hjälper inte. Om din partner gjort slut med dig med du fortfarande älskar honom och du absolut inte kan glömma det ni haft och vill göra allt som bara går för att få din partner tillbaka – då får du tipsen här: 1.

Sluta försöka få tillbaka din partner. Ju mer du försöker desto mer kommer han att ta avstånd. Det är en fantastisk känsla att älska någon , men ibland kan det vara svårt att veta om man bara tycker om någon väldigt mycket – eller om du faktiskt älskar den du är ihop med.


Men efter att ha läst den här listan behöver du inte tvivla längre, för vi hjälper dig reda ut hur du verkligen känner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg